Witamy na stronach pomocy technicznej firmy Sony dotyczących napraw. Postaramy się poprowadzić Cię przez cały proces przygotowań do naprawy w taki sposób, aby był on maksymalnie przyjemny i wygodny.



Krok 1: Co będzie potrzebne i dlaczego?

Po zweryfikowaniu konieczności naprawy należy przygotować pewne informacje.

Do zlecenia naprawy potrzebne są następujące dane:

Nazwa produktu/modelu
Numer seryjny

Gdzie znajdę nazwę modelu lub numer seryjny?

Podanie nazwy modelu i numeru seryjnego umożliwi nam precyzyjną identyfikację produktu i uzyskanie dodatkowych informacji, dzięki którym cały proces przebiegnie jeszcze sprawniej.

Dowód zakupu

Dowód zakupu ułatwi dealerowi sprawdzenie, że produkt nadal jest na gwarancji. Umożliwi też powiązanie produktu z informacjami w bazie danych dealera. Nie masz dowodu zakupu? Nie szkodzi — dealer powinien mieć jego cyfrową kopię, o ile produkt wciąż jest na gwarancji.

Informacje o gwarancji

Sprawdź, czy produkt wciąż jest na gwarancji (odpowiednia informacja powinna znajdować się na dowodzie zakupu), lub przygotuj informacje o rozszerzeniu gwarancji. W razie wątpliwości co do długości gwarancji w swoim kraju zapoznaj się z informacją na ten temat.

Dane osobowe

Imię i nazwisko, adres, mail i numer telefonu.

Krok 2: Opisz problem

Odpowiednie przygotowanie to podstawa sukcesu. Jasny opis problemu pomoże działać zespołowi serwisowemu.
Aby ułatwić sobie zebranie i przekazanie potrzebnych informacji, możesz pobrać i wydrukować nasz szablon.

Pobierz szablon

Krok 3: Znajdź Autoryzowane Centrum Serwisowe Sony i skontaktuj się z nim

Kolejny krok po skompletowaniu dokumentacji to znalezienie Autoryzowanego Centrum Serwisowego (ASC). Aby odszukać lokalne Autoryzowane Centra Serwisowe, użyj wyszukiwarki ASC.
Wybrane Centrum ASC zajmie się dalszymi etapami procesu. Zadbaj, by przekazać centrum wszystkie zgromadzone informacje.




Kliknij, aby znaleźć Autoryzowane Centrum Serwisowe


Dodatkowe wskazówki

  • Wykonaj kopię zapasową swoich danych:
    W trakcie naprawy przywrócone zostaną fabryczne ustawienia produktu. Oznacza to, że z urządzenia usunięte zostaną wszystkie zapisane dane, takie jak muzyka lub zdjęcia. Firma Sony nie ponosi odpowiedzialności za utracone w czasie naprawy pliki osobiste. Z tego powodu zdecydowanie zalecamy, by przed przesłaniem do nas produktu wykonać kopię zapasową plików. Można to zrobić, przesyłając pliki do komputera, na kartę pamięci lub do zewnętrznego urządzenia USB. Szczegółowe instrukcje postępowania zawierają następujące artykuły:


  • Nie załączaj niepotrzebnych przedmiotów
    Razem ze sprzętem wyślij tylko te akcesoria, które mają związek z naprawą (na przykład nieprawidłowo działającą ładowarkę). Pamiętaj o wyjęciu z produktu wymienionych poniżej rzeczy, ponieważ podczas naprawy mogą one zostać wyrzucone, zgubione lub uszkodzone:
    • Płyty CD
    • Płyty DVD
    • Płyty Blu-ray Disc
    • Wszelkie karty pamięci


    Jeśli do urządzenia przekazywanego do naprawy mają być dołączone akcesoria, należy sporządzić listę załączonych akcesoriów. Pozwoli to uniknąć sporu w przyszłości, gdyby na przykład jedno z akcesoriów nie zostało zwrócone po zakończeniu naprawy.

    Firma Sony nie ponosi odpowiedzialności za zniszczone lub zagubione nośniki danych bądź nośniki optyczne.